duminică, 4 iunie 2017

Cu peste 300 de meciuri, Ionuţ Buzean pune ghetele în cui!

Pe 18 septembrie împlineşte 35 de ani, însă duminică îşi încheie cariera de fotbalist la 18 ani de când a început-o. Fotbalistul-politician Ionuţ Buzean (foto) a decis să pună ghetele în cui şi să se axeze pe cariera politică, având multe proiecte în plan care nu-i mai ofereau suficient timp pentru a pregăti meciurile la cel mai înalt nivel. Din cei 18 ani, la profesionişti, 16 sunt legaţi de Gaz Metan, formaţia din oraşul unde s-a născut şi a început fotbalul. Fundaşul stânga n-a fost niciodată în prim plan, însă a fost un om important pentru medieşeni, dovadă stând cele peste 300 de apariţii în toate competiţiile.

- Felicitări, Ionuţ! Pui capăt carierei la cel mai înalt nivel pentru a te dedica politicii? 
- În primul rând mă retrag pentru a fi mai aproape de familie. Recunosc că mi-a fost greu, de multe ori am avut multe proiecte care nu au trecut în Consiliul Local din cauza absenţei mele. Sper să pot ajuta mult fotbalul din postura pe care o ocup acum, adică cea de consilier local.  

- Ai de gând să te întorci în fotbal?
- Nu exclud varianta asta pentru viitor. Dar nu ca antrenor, ci poate într-o funcţie din de conducere...

- Cum ai ales însă să faci pasul spre politică?
- Eram foarte nemulţumit de tot ce se întâmpla în oraşul nostru în ultimii ani. Fiind tânăr şi chiar îmi doresc să rămân în Mediaş am zis că pot pune umărul la îndreptarea situaţiei.  

- Dacă n-ai fi intrat în politică, te-ai gândit ce ai fi făcut?
- Probabil că aş fi rămas în fotbal. Nu ştiu, un post în conducerea clubului. Dar sigur nu antrenor! Am pierdut foarte mulţi ani şi clipe frumoase în cantonamente şi chiar nu mai vreau să trăiesc lucrurile acestea. 

- Te-ai născut în Mediaș, ai strâns peste 300 de meciuri pentru Gaz Metan, ce înseamnă echipa asta pentru tine? 
- E o parte din viaţa mea! Cele mai frumoase clipe au fost trăite alături de Gaz Metan. Vreau să mulţumesc acestui club, dar şi conducerii pentru tot sprijinul pe care mi l-au acordat în această perioadă. M-am născut acolo, am făcut primii paşi spre fotbal, ţin minte că eram prin Liga a 3-a şi acum după 20 şi ceva de ani fac parte din istoria clubului. Cred că e cea mai bună perioadă din istoria acestei echipe. Am adus echipa în Liga 1, am jucat în cupele europene alături de Gaz Metan, s-a făcut un stadion frumos. Per total cred că am devenit o echipă de tradiţie a fotbalului românesc! Ce-şi poate dori un medieşean mai mult? 

- În 2001 ai mers la Petrolul...
- Da! Iniţial renunţasem la fotbal. Am avut o perioadă grea, mă accidentam des şi m-am dus să-mi fac studiile acolo. Am intrat la Facultatea de Ingineria Petrolului şi Gazelor din Ploieşti. După aceea am ajuns să joc la Petrolul, care era la retrogradare. A fost şi fuziunea cu Astra. Dar am decis să revin la Gaz Metan. 

- Ai avut vreo intenţie de a pleca de la Gaz Metan în toţi aceşti ani?
- În 2009 sau 2010 am avut o ofertă de la Debrecen din Ungaria. Dar am refuzat-o. Erau campionii Ungariei, dar era vorba despre o diferenţă mică de bani. Aşa am ales să rămân la Gaz Metan. 

- Care a fost cel mai greu moment al carierei? 
- S-a întâmplat în 2006. Am avut un accident cu autocarul echipei. Am fost mulţi jucători accidentaţi atunci şi a fost foarte greu. Chiar am fost la un pas să retrogradăm în Liga a 3-a. 

- Dar cel mai frumos?
- Indiscutabil meciul retur cu FSV Mainz din Eur. League, atunci când am reuşit să-i eliminăm la penalty-uri.

- Care e cel mai greu adversar pe care l-ai avut în carieră? 
- Au fost mai mulţi, dar voi alege doi. În cupele europene a fost Nacer Barazite, de la Austria Viena, iar din Liga 1, Adi Popa. Orice acţiune încerca să o rezolve numai unu la unu şi în viteză. Foarte greu era de blocat.
  • 16 sezoane a îmbrăcat tricoul Gazului în primle două divizii, dintre care ultimele 14 consecutive.
  • 26.08.2000, Petrolul Ploieşti - Gaz Metan Mediaş 1-0, antrenor Jean Gavrilă, a fost primul meci jucat de Buzean în Liga 1. Atunci a intrat în minutul 70, în locul lui Gheorghe Callo.
  • 184 de meciuri a jucat în Liga 1 pentru gruparea medieşeană, fiind jucătorul cu cele mai multe prezenţe "all-time" pe prima scenă din istoria Gazului.
  • 2 goluri şi 4 pase decisive a strâns în 186 de meciuri disputate în Liga 1 pentru Gaz Metan şi Petrolul.
  • 36 galbene şi doar 3 roşii a contabilizat Ionuţ Buzean în Liga 1.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

Despre Gaz Metan Medias

Fotografia mea
Medias, Romania
Anul infiintarii: 1945 Culori: alb-negru Stadion: "Gaz Metan" (8500 locuri) Nocturnã: 1500 lucsi Adresa: Pta. Regele Ferdinand, Nr.12, Medias, Romania Telefon:+40 0269 844 623

Gaz Metan Medias | Prezentare Generala (General Overview)

Gaz Metan Medias | Prezentare Generala
Gaz Metan Medias
  • Anul infiintarii (Year of formation) : 1945

  • Culori (Colours) : alb-negru ( white-black)

  • Nocturnã (Floodlight) : 1500 lucsi

  • Stadion (Stadium) : "Gaz Metan" (7814 locuri); (7814 seats)

  • Adresa (Address) : Pta. Regele Ferdinand, Nr.12, Mediaş, România

  • Telefon (Phone) :+40 0269/844 623
  • Debut in Divizia A (First match in Divizia A): 1947-1948
  • Performanta (Performance):
    Locul 7 in Liga 1, editia 2010 - 2011 (7th place in Liga 1, 2010 - 2011)
    Finala Cupei Romaniei, editia 1951 (Romanian Cup Final, 1951)
  • Nume anterioare (Previous names): Karres Mediaş, Zorile Roşii Mediaş, CSM Mediaş, Gaz Metan Mediaş, Partizanul Mediaş, Flacăra Mediaş , Energia Mediaş.
  • Jucatori memorabili (Memorable players) : Cosmin Vâtcă, Miloš Buchta, Florin Filip, Marius Axinciuc, Cristian Dulca, Nicolae Grigore, Edson Grillo, Flavius Somfalean, Lucian Nan, Fănel Niia, Florin Lazăr, Zarko Markovic, Ionuţ Buzean, Tiberiu Bălan, Casian Miclăuş, Sorin Bucuroaia, Giuliano Lalciu, Costel Hanc, Ovidiu Hoban, Alexandru Curtean, Doru Dudiţă, Eric de Oliveira Pereira, Cristian Todea, Alex Muntean, Paul Pârvulescu, Michal Kubala, Nicolae Iorga, Constantin Găldean, Lucian Balaban, Sebastian Moga, Claudiu Boaru, Cristian Bud, Cristian Pustai


  • Preşedinte : Ioan Mărginean
  • Director General : Iosif Biro
  • Director Executiv: Claudiu Boaru
  • Director Marketing : Marius Nistor
  • Director Sportiv: Octavian Moraru


  • Site oficial : www.Gaz-Metan-Medias.ro
  • Site neoficial: Site - Gazisti | Lupii negri